فواید فیزیوتراپی زانو

۲۹۶ بازديد
فواید فیزیوتراپی زانو
فواید فیزیوتراپی زانو
۹ مهر, ۱۳۹۷ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مفصل زانوبدون دیدگاه
فواید فیزیوتراپی زانو بسیار است که در متن زیر به مهمترین فواید آن اشاره خواهیم کرد.

آناتومی زانو
زانو از جمله مفاصل مهم و تحمل کننده وزن بدن است که هم موجب ایجاد تحرک بدن شده و هم وزن بدن را به زمین منتقل میکند. لذا باید ساختار بسیار مستحکمی داشته باشد تا هر دو وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. استخوان ران و ساق توسط رباط های محکمی به یکدیگر اتصال دارند. این رباط ها شامل رباط صلیبی جلویی و پشتی و رباط های طرفی داخلی و خارجی هستند.

عضلات بسیار مهمی مانند عضله چهار سر در جلوی ران تشکیل دهنده حجم اصلی جلوی ران و عضله همسترینگ تشکیل دهنده حجم اصلی پشت ران است. عضلات ادداکتور و نوار ایلیوتیبیال باند هم در داخل و خارج ران قرار گرفته اند. این مجموعه در کنار کپسول مفصلی، منیسک داخلی و منیسک خارجی حرکت و ثبات زانو را تامین میکنند.

مزایای درمان زانو با فیزیوتراپی
فیزیوتراپی زانو اثرات مثبت زیادی دارد. فیزیوتراپی میتواند عمر مفصل زانو را افزایش دهد تا بیمار سالهای بیشتری بتواند از زانوی سالم بهره مند باشد. همچنین فیزیوتراپی با تقویت عضلات اطراف همچون عضله چهارسر، عضله همسترینگ و دیگر عضلات اطراف آن موجب کاهش فشار از روی زانو میشود که خود در افزایش کارایی و افزایش طول عمر مفصل زانو بسیار اثرگذار است

فیزیوتراپی آسیبهای وارده به زانو را ترمیم میکند. در طی روز با حرکات خم و راست شدن پیوسته مفصل در حین راه رفتن، ایستادن و حتی نشستن آسیبهای خفیف و جزیی به زانو وارد می آید. این آسیبهای ریز که میکروتروما نام دارد پس از گذشت سالها تبدیل به آسیبهای بزرگ جدی تر میشود. فیزیوتراپی به آسانی میتواند ضایعات وارده را درمان کرده و از ریشه دار شدن آنها پیشگیری کند.

امواج بکار رفته در فیزیوتراپی مانند لیزر پرتوان و اولتراسوند از موثرترین مدالیته های درمانی برای مشکلات مفصل زانو هستند. همچنین جریانهای الکتریکی با تحریک اعصاب و عضلات زانو موجب تقویت و مهار دردهای زانو میشوند. این روشها در کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد بصورت تخصصی برای درمان زانو انجام میشود.

برای زانو درد چی خوبه
این سوالی است که عموما از جانب بیماران پرسیده میشود. در پاسخ به این سوال باید گفت نخستین اقدام برای کاهش فشار از روی مفصل زانو و لذا کاهش درد، کم کردن وزن بدن است. هرچه وزن بدن کمتر باشد زانو کمتر تحت فشار قرار میگیرد و لذا کمتر تخریب میشود. ورزش زانو درد را بسیار کم میکند. ورزش با تقویت عضلات اطراف زانو میتواند نقش مهمی در کاهش سنگینی از روی مفصل داشته باشد. آب درمانی برای زانو در استخر همراه با ورزشهای تایید شده توسط فیزیوتراپیست شما گزینه مهم بعدی است که میتواند به کاهش درد زانوی شما کمک کند.
منبع:physioaramesh
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.